A gyorsabb azonosítás és a vásárlói döntések megkönnyítése érdekében alapjaiban változik meg a Cemix termékek csomagolása: az egyes termékcsoportok egyedi színt, a termékek pedig négyjegyű egyedi számkódot kapnak. Ezzel párhuzamosan komoly változáson fognak átesni a cég marketing anyagai és online felületei is. A teljes vállalatcsoportot érintő arculatváltás 2023 végén indul.
Márkanévváltás után arculatváltás
A tulajdonosok hosszútávú stratégiai döntése értelmében az addig Lasselsberger-Knauf Kft. néven ismert veszprémi székhelyű építőanyaggyártó 2020 novemberében váltott márka- és cégnevet. A Cemix márkanév Magyarországgal együtt azóta Közép-Európa 8 országában van jelen, amivel a Knauf és a Lasselsberger család tulajdonában lévő vállalatcsoport tagjainak még szélesebb lehetősége nyílik a határok nélküli együttműködésre, fejlesztéseik összehangolására és erőforrásaik megosztására. A névváltás egyértelműen megerősítette a piaci pozíciókat, elősegítette a gyorsabb és hatékonyabb fejlődés, illetve a szolgáltatási színvonal emelkedését.
A hosszútávú stratégia részeként már az akkori döntés meghozatalakor körvonalazódott az az elképzelés, hogy a névváltás során kitűzött célok elérését a céges arculat jelentős mértékű átalakításával, egységesítésével is támogatni kell. A részletes tervek kidolgozása nem sokkal később meg is kezdődött. A többéves előkészítő munka eredményeként az arculatváltásra 2023 végén Magyarországon, Horvátországban és Romániában is egyszerre kerül sor.
Egységes arculat, egységes kommunikáció, egységes termékkínálat
A teljes vállalatcsoportot érintő változások több kiemelt célt szolgálnak. Ezek egyike, hogy a Cemix a régió valamennyi országában azonos arculattal, egységes alapelvek alapján kivitelezett vizuális elemekkel és megoldásokkal legyen jelen. Ennek egyik legfontosabb feltétele volt a cégcsoporton belüli termékharmonizáció és a terméknevek egységesítése, amelynek folyamata 2023 során lezárult.
Magyarország esetében ez egy sor olyan Cemix termék bevezetését jelenti, amelyek a régió más piacain már jelen vannak. Ezek közé tartozik például a Magic Decor kültéri színezővakolat.
Kiemelt cél a termékcsomagolások funkcionalitásának javítása, vonzerejének növelése mellet a szakmaiság megjelenítése, az egységesítés és az ezzel kapcsolatos kommunikáció azonos alapokra helyezése. Fontos célkitűzésként kell még megemlíteni, hogy a modernizált, friss arculat által a márka az eddigieknél is jobban kifejezze a fogyasztók számára a minőséget, a prémium érzést.
Mi az, ami nem változik?
Bár az arculatváltás valóban nagyszabású, vannak természetesen olyan alapelemek, amelyeket nem érint. Nem változik például a Cemix logója, illetve marad a jól ismert és széles körben elfogadott kobaltkék szín is, amely a megalapítás óta jellemzi a céget. Az újonnan bevezetendő négyjegyű termékazonosító számok mellett továbbra is megmaradnak a termék megnevezések (mint pl. Mp 501, Flex, Styrokleber), hiszen ezek már önmagukban is márkaértéket képviselnek és nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a Cemix megbízható, minőségi építőanyaggyártóként vált ismerté.
Mi az, ami változik?
Az egyik fő célkitűzéshez, vagyis a Cemix termékek vonzerejének növeléséhez igazodva teljes mértékben átalakulnak a termékcsomagolások. Változnak a termékcsoportok megkülönböztetésére szolgáló színek, betűtípusok, ikonok, megjelenített információk, megkülönböztető formák és grafikai elemek. Mindezt annak érdekében, hogy a vásárlók hatékonyabban tájékozódjanak és megalapozottabb döntéseket hozhassanak.
Fontos kiemelni, hogy a könnyebb azonosíthatóság okán az egyes termékcsoportok egyedi színt, míg a termékek négyjegyű egyedi számkódot kapnak, amelyek hangsúlyos helyen szerepelnek a csomagolásokon. Az alábbi kategóriákból álló termékkód rendszert használja a Cemix vállalatcsoport valamennyi tagja:
|
A vásárlási döntés meghozatalát segítik a csomagolásokon található, könnyen értelmezhető ikonok. A csomagolás elején látható jelölések az adott termék rendeltetéséről és funkciójáról tájékoztatnak, míg a hátul elhelyezett jelölések a kivitelezés és a felhasználás módjáról árulnak el fontos részleteket. A felsoroltakon kívül az adott termék különleges tulajdonságaira különleges grafikai megoldások (pecsétek, matricák) hívják fel a figyelmet.
Az új termékcsomagolásokhoz idomulva átalakulnak a különböző marketing anyagok, brossúrák és termékismertetők, ezen felül a közeljövőben a Cemix online felületei is jelentős változáson fognak átesni.
Fedezzük fel, ismerjük meg együtt az új csomagolásban rejlő lehetőséget! Tegyük együtt könnyebbé termékeink használatát az új arculat kínálta újdonságok által!